SsangYong Musso i Musso Grand

SsangYong Musso i Musso Grand

Do naszej redakcji trafiły kolejno dwa bliźniacze terenowe Pick-up’y z podwójną kabiną. Oba miały napęd na 4 koła, terenowy reduktor, blokadę tylnego mostu i mogą być wyposażone w automatyczną skrzynię […]

Do naszej redakcji trafiły kolejno dwa bliźniacze terenowe Pick-up’y z podwójną kabiną. Oba miały napęd na 4 koła, terenowy reduktor, blokadę tylnego mostu i mogą być wyposażone w automatyczną skrzynię biegów. Oba testowe Musso występowały w najwyższej wersji wyposażenia Wild.

Pierwszy z nich, z dość kompaktową skrzynia ładunkową to SsangYong Musso. Drugi, z ogromną skrzynią ładunkową, to Musso Grand. 

Gama Musso obejmuje trzy poziomy wyposażenia: podstawowy Adventure i bogatszy Adventure Plus, które dostępne są w wersji manualnej lub automatycznej. Standardowe krótkie Musso, może być idealnym pojazdem do holowania ciężkiej przyczepy czy do zabawy. 

Gama Musso Grand jest trochę większa i obejmuje cztery poziomy wyposażenia: podstawowy Joy, Adventure i bogatszy Adventure Plus, które dostępne są w wersji manualnej lub automatycznej. Dłuższe Musso Grand, świetnie nadaje się do pracy a także do terenowej turystyki. 

W obu modelach wersja Wild z najwyższej półki, dostępna jest wyłącznie w wersji automatycznej.

Pickup SsangYong występuje w dwóch długościach nadwozia

Standardowe wyposażenie testowych wersji Wild obejmowało 12,3-calowy ekran dotykowy z Apple CarPlay i Android Auto, podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia, podgrzewaną skórzaną kierownicę, skórzane siedzenia, światła do jazdy dziennej LED i 18-calowe felgi aluminiowe .

Musso i Musso Grand wyposażone było również w 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, system monitorowania ciśnienia w oponach, reflektory ksenonowe i kamerę 360 stopni. Wersja Wild może być także wyposażony w dwustrefową klimatyzację, skórzane fotele Nappa, elektrycznie sterowane przednie siedzenia i podgrzewaną tylną kanapę.

Nasze testowe modele posiadały wszystkie te udogodnienia. Całkiem nieźle jak na Pick-up’y. Dzieje się tak ponieważ Musso i Musso Grand bazują na długiej ramowej terenówce, bardzo bogato wyposażonym, terenowym modelu Rexton. Jeśli chodzi o wygląd tych pick-up’ów to mamy tu ciekawy i ładny design z odrobiną masywności, oraz nutą dyskretnego i eleganckiego stylu.

Standardowe Musso ma długość lekko ponad 5 m, a to sprawą stosunkowo niedużej bo tylko 130cm skrzyni ładunkowej. To celowy zabieg, ponieważ pickup Musso mieści się na standardowych miejscach parkingowych, jest tylko trochę dłuższy od pięciodrzwiowych długich terenówek.

Potrzebujesz więcej przestrzeni? Wybierz Musso GRAND, które jest dłuższe o dodatkowe 30cm. Musso Grand ma długość 5m i 40cm i jest naprawę wielkim samochodem. Skrzynia ładunkowa ma długość 161 cm a w dodatku testowanego piaskowego, egzemplarza, miała zamontowany wysoki przeszkolony hardtop.

Ciekawostką jest także tylne zawieszenie. Sztywny most był wyposażony w komfortowe sprężyny śrubowe, to opcjonalne wyposażenie zamiast resorów. 

Musso i Musso Grand napędzane są czterocylindrowym turbodieslem o pojemności 2,2 litra , wytwarzającym 202KM i 441 Nm. Silnik całkiem sprawnie radzi sobie z tym dużym samochodem. Świetnie działa automatyczna skrzynia Aisin, zresztą to ta sama która pracuje w Isuzu D-Max.

Wnętrze Musso jest dobrze rozplanowane i bardzo pojemne. SsangYong w pełni wykorzystał duże wymiary tego pojazdu. Wszystkie siedzenia są wygodne, a miejsca na ramiona i nogi jest mnóstwo. Ogólnie rzecz biorąc, kabina imponuje przestrzenią. Dodatkowym atutem Musso jest jakość wykonania.

Musso dobrze się prowadzi na drogach gruntowych. Jest zwinny na traktach usianych płytkimi koleinami, dziurami i muldami. Prześwit pod pojazdem wynosi 215 mm i nie jest to dużo. W związku z tym warto zamontować akcesoryjne osłony podwozia oraz zestaw wyższego zawieszenia.

Automatyczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego włącza się wystarczająco szybko, gdy tylne koło uniesie się i na chwilę straci przyczepność. Musso dobrze radzi sobie w jeździe terenowej na reduktorze. W terenie, napęd na 4 koła przełączamy za pomocą pokrętła, co jest łatwe w obsłudze.

Standardowe opony są dobre w przypadku jazdy po zwykłych drogach, ale jeśli zamierzasz używać Musso w terenie, zmień opony na komplet AT-ków. W takie opony był wyposażony nasz testowy egzemplarz. Przestrzeń ładunkowa w obu egzemplarzach, była wyposażona w plastikową wykładzinę i cztery punkty mocowania ładunku, które wyglądają całkiem solidnie.

Skrzynia ładunkowa w Musso ma 130 cm długości, 157cm szerokości i 57 cm wysokości i miała zamontowana akcesoryjną roletę. Skrzynia w Musso Grand ma 161 cm długości, 157cm szerokości. Wysokość paki wyznaczał wysoki dach i mała wysokość jak w klasycznej długiej terenówce.

Wysoki przeszkolony hardtop to moje ulubione rozwiązanie. Uważam, że sprawdza się najlepiej w naszym zmiennych klimacie, jest też dobrym rozwiązaniem dla rodziny i do turystyki. Pakujemy się jak do vana. Dodatkowo długie Musso było wyposażone w demontowany hak holowniczy.

Ładowność Musso i Musso Grand wynosi 860 kg, a uciąg przyczepy z hamulcem najazdowym to 3T DMC.

W teście SsangYongi, średnio zużyły 9,2 l oleju napędowego na 100 km przy jeździe po mieście i w trasie. Musso i Musso Grand ma 75-litrowy zbiornik paliwa, więc biorąc pod uwagę zużycie paliwa, spodziewałbym się zasięgu turystycznego wynoszącego około 750 km. 

SsangYong Musso robi dobre wrażenie pod względem komfortu i osiągów, szczególnie jak na auto, które jest tańsze niż wiele innych modeli pickupów z podwójną kabiną.